Monster Year Report 2013 - 2014
Uit onderzoek blijkt dat minder dan de helft van de bedrijven de effectiviteit van zijn recruitment activiteiten meet. Zonde! Want deze informatie helpt u onder andere om inzichtelijk te krijgen via welke kanalen u de beste sollicitaties binnen krijgt. Met de kennis van uw recruitment metrics kunt u dus nog efficiënter werven!
Het rapport
Recruitment metrics, beter meten in 2014 geeft inzicht in de mate waarin Nederlandse recruiters hun recruitment activiteiten bijhouden.
- Vinden recruiters sturen op metrics belangrijk?
- Hoe meten ze de effectiviteit van hun recruitment activiteiten?
- Welke metrics vinden recruiters de meest belangrijk?
- Hoe denken recruiters over hun eigen kennis op dit gebied?
- Waar heeft het meten van recruitment data in specifieke gevallen toe geleid?
Een tipje van de sluier: de ondervraagden die actief meten, hebben hiermee hun wervingskanalen kunnen optimaliseren waardoor ze betere sollicitaties en uiteindelijk betere medewerkers kregen. Ook heeft bijna de helft zijn wervingskosten kunnen verlagen.
Het rapport is gebaseerd op een onderzoek onder Nederlandse corporate recruiters, uitgevoerd door Team Vier in opdracht van Monsterboard. Met deze resultaten willen we u meer inzicht geven in de kansen die er liggen om de effectiviteit van uw recruitment proces te verbeteren.
Laat uw gegevens achter en u kunt het rapport gratis downloaden.